5 sposobów radzenia sobie z uczuciem zakłopotania

Kiedy czujemy się zdezorientowani, może to również sprawić, że poczujemy się naprawdę zagubieni i przestraszeni. Możemy nie wiedzieć, co dalej! Oto kilka strategii radzenia sobie, które możesz wypróbować, gdy czujesz się zdezorientowany:

  1. Sięgnij po wsparcie
    Nie musisz sam radzić sobie z tą emocją. Posiadanie kogoś, kto będzie dla nas, słuchał, potwierdzał nasze uczucia i udzielał rad, gdy o to poprosimy, może być naprawdę pomocne w pracy nad dezorientacją. Więc skontaktuj się z kimś godnym zaufania, kto będzie filarem wsparcia, którego potrzebujesz, niezależnie od tego, czy jest to twój partner, przyjaciel czy członek rodziny. Nie jesteś sam!
  2. 5-4-3-2-1 Ćwiczenie uziemienia
    Kiedy masz do czynienia z zamętem, jest to świetna metoda na oczyszczenie głowy i poprawę koncentracji. Zaangażuj wszystkie pięć zmysłów i uważnie zauważ pięć rzeczy, które możesz zobaczyć, cztery rzeczy, których możesz dotknąć, trzy rzeczy, które możesz usłyszeć, dwie rzeczy, które możesz powąchać i jedną, której możesz posmakować. Idź w dowolnej kolejności, która ma sens dla Ciebie i Twojej obecnej sytuacji – bez presji!
  3. Dziennik
    Nie ma nic lepszego niż wylanie wszystkich emocji do dzienniczka. Spróbuj napisać, jak się czujesz, skąd myślisz, że te uczucia pochodzą i zbadaj te myśli. Jest to również pomocna praktyka przeformułowania wszelkich negatywnych myśli, których doświadczasz. Uwolnienie tych uczuć może pomóc ci iść naprzód z dużo większą perspektywą niż wcześniej.
  4. Zaangażuj się we współczującą rozmowę o sobie
    Zamieszanie może sprawić, że zaczniemy kwestionować i wątpić w siebie. Możemy zacząć krytykować i mówić o sobie negatywnie, ponieważ czujemy się niepewnie. Spróbuj odwrócić te myśli, zamiast tego ćwicząc pełen współczucia dialog! Powiedz sobie głośno: Każdy czasami czuje się zagubiony. Nie jestem jedyny. Jestem tylko człowiekiem!
  5. Zrób sobie pogawędkę
    Czasami musimy wygłosić krótką pogawędkę, aby odwrócić te negatywne myśli. Spróbuj powiedzieć sobie na głos kilka zachęcających zwrotów: Czuję się teraz zdezorientowany, ale to jest w porządku. Już wcześniej radziłem sobie z tym uczuciem i mogę to zrobić ponownie. Wiem kim jestem!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.